O tom, že obdobie pandémie a korona vírusu pozmenilo plány mnohých pracujúcich na našom území, ktorí si zmenu zamestnania v tejto dobe rozmysleli a vymenili ju za stabilný príjem sme už písali. Ak však predsa patríte k odvážlivcom, ktorí pokukujú po novom zamestnaní. Máme tu pre Vás pár rád na, ktoré si treba dať pozor.
1. Negatívne recenzie
Na internete je už všetko a všetci, tak prečo to nevyužiť? Ešte pred tým, ako začnete podnikať prvé kroky na zisk voľného miesta informuje sa, prečítajte si recenzie zákazníkov, bývalých zamestnancov. Nezabudnite na detaily, pretože tie sú zväčša najdôležitejšie. Pýtajte sa na všetko, čo Vás zajíma.
2. Prvý dojem je dôležitý
Teraz si budem trochu protirečiť, ale všetko vysvetlím. Z vlastnej skúsenosti viem, že i pokazený prvý dojem, sa dá napraviť. V tomto smere mám skôr namysli to, aby ste dali na svoj inštinkt, na svoje vnútro a to, aké pocity daná spoločnosť vo Vás zanechala. Napríklad už pri prvých komunikáciách o Vašich ďalších krokoch. Inštinkt Vám niekedy povie viac ako si myslíte. Držte sa ho.
3. Pohovor
V tomto bode si toho povieme trochu viac na čo, by ste sa mali zamerať. S kým komunikujete a kto si na Vás našiel čas. Máli ste možnosť spoznať svojho nadriadeného, ktorý si váži svojho „budúceho“ pracanta, alebo ste pre neho, len ďalší nástroj vo výrobe a poslal k Vám za seba náhradu? Pozor na to, ak je to tak, môže sa stať, že firma si svojich pracovníkov dostatočne neváži a nevenuje im dostatočnú pozornosť. Myslím, že to už vraví samé za seba.
4. Priebeh pohovoru
Bolo to, to čo by ste od serióznej spoločnosti očakávali? Alebo naopak bol Váš pracovný pohovor, plný chaosu, presúval sa? Dotyčná osoba sa popri komunikácii s Vami venovala i iným činnostiam? Alebo ste mali pocit, že je to celé, na silu, aby sa nepovedalo? Skúste sa nad tým zamyslieť skôr, ako urobíte konečné rozhodnutie.
5. Definícia Vášho zamerania.
Máte k dispozícii dostatok informácii o svojom budúcom mieste? Viete, čo zahŕňa Vaša pracovná pozícia? Mali ste možnosť položiť doplňujúce otázky, ak Vám bolo niečo nejasné? Dostali ste priestor na premýšľanie, Alebo to bolo všetko, iba ako formalita a Vy máte pocit chaosu v tom, čo bude nasledovať a čo vás čaká? Pozor toto je jeden z ďalších výkričníkov na ktorý netreba zabúdať.
6. Atmosféra firmy a vzťahy medzi kolegami.
Koľko času ste strávili v danej spoločnosti pred tým, ako nastal deň zúčtovania? Mali ste možnosť obzrieť si, či už svoju budúcu „kanceláriu“ alebo iné priestory? Stretli ste niekoho zo zamestnancov, Možno viacerých naraz? Ako na Vás pôsobili? Nenechajte sa rýchlo oklamať umelými úsmevmi. Prejdite sa v okolí firmy i vo svoj voľný čas, len tak nezáväzne. Komunikujú kolegovia medzi sebou, alebo sa každý z nich, ako robot ponáhľa domov, bez jediného úsmevu?
7. Časté obmeny zamestnancov
K týmto informáciám, možno nebude ľahké sa dostať, na ak predsa bude mať možnosť zistiť koľko zamestnancov sa za nejaký čas prestriedalo vo firme, alebo priamo na Vašom budúcom mieste. Môže to, byť, ďalší varovný prst pre Vás, že niečo asi nie je s kostolným poriadkom. Niekde je chyba, že si zamestnávateľ nevie udržať svojich pracovníkov na dlhší čas, alebo ich dostatočne nevie motivovať. Verím, že nik z Vás ten pravý dôvod nechce objaviť až po odskúšaní na vlastnej koži, ak to nie je nutné.
Dnes sme sa na to pozreli trochu kriticky, niekedy je však nutné zložiť ružové okuliare a nenechať sa namotať na sľubný zárobok. Najlepšie, by bolo, ak by tieto postrehy vôbec neboli nutné, no verím, že Vám dobré poslúžia pri výbere Vášho budúceho zamestnávateľa.