Články eye

Inzercia pracovných ponúk
Autor: Dana Kontuľová

Inzercia pracovných ponúk

Inzercia, všetko čo o nej potrebujete vedieť, ale nechce sa Vám strácať čas hľadaním informácií.

Najprv sa však pozrieme na to prečo sa oplatí prezentovať firmu na internete.

     Prvé veľké plus je využitie viacerých kanálov na prezentovanie, či inzerovanie.(Google, google mapy, reklamné články, reklamné e- maily, facebook, youtube, reklamná lišta.) Áno presne tá, ktorá Vám  cinkne niekde v rohu hneď ako sa pripojíte na internet.  Možností takéhoto online marketingu je naozaj mnoho a sú veľmi efektívne.  

Správne miesto a správny čas

     Žijeme rýchlu dobu, ale deň má stále iba 24 hodín a tak nám často neostáva nič iné, iba robiť niekoľko vecí súčasne. Podľa prieskumov až 97 % z nás pri sledovaní televízie drží v ruke mobil, či tablet. 17 % respondentov sa priznalo, že si vyhľadávajú informácie o programoch, ktoré jednotlivé televízie vysielajú. Taktiež ich často zaujme inzercia na nejaký tovar, či službu. Dobré načasovaná reklama môže z kohokoľvek spraviť potencionálneho záujemcu.

Online nonstop

     Práve zakladáte firmu a na webstránku Vám neostáva čas či peniaze? Nezúfajte, prezentovať svoj biznis či voľné pracovné miesto môžete i prostredníctvom sociálnych sietí. Povedzme si na rovinu, kto dnes nie je na facebooku, či instagrame? Aj samotné pracovné portály, či agentúry majú založené svoje profily. Ide o rýchle a relatívne lacné portfólio.

Množstvo inšpirácie    

     Časy, keď sme na internete iba nakupovali, alebo sledovali novinky na sociálnych sieťach sú už dávno preč. 22 % Slovákov hľadá na internete inšpiráciu v širokom slova zmysle, 54% z nás využíva internet na porovnávanie cien tovarov a služieb a 30% slovenských užívateľov internetu si v pozerajú recenzie bez ohľadu na to či ide o produkty, služby, alebo samotné firmy.   

     Internet je jednoducho fenomén dnešnej doby, veď až 72% z nás je online v podstate každý deň. Tak čo, ešte stále si myslíte, že reklama na internete nie je pre Váš biznis vhodná? 

     Ak sa zamestnávateľ rozhodne zaplniť voľné pracovné miesto cez pracovný portál jeden z prvých, ktorý mu napadne je monopolný pracovný portál, na Slovensku je ich však niekoľko desiatok, tak prečo to neskúsiť na viacerých frontoch? Nechcem teraz nejako zatracovať spomínaný portál, ale mnohé iné ponúkajú za prijateľnejšiu cenu viac služieb, či už pre zamestnávateľov, či zamestnancov.

      Vytvorenie profilu na pracovných portáloch, filtrovanie pracovných ponúk na základe polohy, pracovného času. Spolupráca s agentom a následne zasielanie pracovných ponúk priamo na e- mail je už samozrejmosťou. No nerozdeľ od monopolných pracovných portálov je možnosť vkladania životopisov, inzerátov a ich prezeranie úplne bezplatne. Firmy môžu v niektorých prípadoch prezentovať svoje firmy prostredníctvom fotografií, či krátkych videí.

Výhody pracovných portálov

-inzercia na internete je lacnejšia ako tá v tlači

-je Vás viac vidieť, rozhodiť siete je základné pravidlo na zviditeľnenie sa, v praxi to znamená uverejniť informácie o voľných pracovných pozíciách na viacerých pracovných portáloch. Dôležité je nachádzať sa tam, kde je Vaša cieľová skupina

- prospech inzercie pre Vás, či Vašu firmu je merateľný. Čísla sledovanosti inzercie neklamú. V prípade potreby viete bez problémov reagovať a informácie pozmeniť, alebo inzerát aktualizovať

- úzka spolupráca prostredníctvom tvorby PR článkov, vytvorenia profilu firmy s vlastným dizajnom, logom s prívlastkom top klient, následnou prezentáciou ponuky, či firmy na stránkach a sociálnych sieťach portálu a bez reklám   

- široká databáza najnovších pracovných ponúk, či priehľadný zoznam agentúr

- možnosť sa kontaktovať priamo/ nepriamo so zamestnávateľom

     Pracovný portál https://www.pozripracu.sk/ v tejto neľahkej dobe koronakrízy podáva pomocnú ruku zamestnávateľom prostredníctvom skúšobnej inzercie. V prípade záujmu neváhajte kontaktovať info@pozripracu.sk

 

Nevýhody pracovných portálov

- chýba osobné poradenstvo a možnosť prípravy na osobný pohovor

- inzercie sú prevažne v Slovenskom a Anglickom jazyku

 

     Služby personálnych agentúr zamestnávatelia najčastejšie využívajú pri obsadzovaní náročnejších pracovných miest, prípadne ak voľné miesta potrebujú zaplniť veľmi prontne.  

 

Výhody personálnych, pracovných agentúr

- prezentovanie trhu a firiem

- kariérne poradenstvo

- príprava na pracovný pohovor v pohodlí domova

 

Nevýhody personálnych, pracovných agentúr

- nepriami kontakt so zamestnávateľom, čím sa celý proces spolupráce môže predlžiť

- nie všetky agentúry ponúkajú kvalitný a plnohodnotný servis, preto sa netreba zbytočne uponáhľať, naopak pred tým ako sa rozhodnete pre spoluprácu zistite si o danej agentúre čo najviac informácií