Články eye

Čo je SEO,  a ako Vám pomôže zviditeľniť Váš web cez vyhľadávače
Autor: Dana Kontuľová

Čo je SEO, a ako Vám pomôže zviditeľniť Váš web cez vyhľadávače

     V predošlom článku sme sa venovali, inzercii pracovných ponúk a dôvodom prečo sa oplatí prezentovať seba, či firmu na internete. Dnes si povieme ako dostať práve svoj web na popredné priečky v internetových  vyhľadávačoch.

     Zamysleli ste sa niekedy nad tým koľko web stránok asi existuje. Odpoveď Vás možno prekvapí rovnako ako mňa, je ich viac ako 1 miliarda. Aby sme tu širokú škálu trocha zúžili zameriame sa na slovenské čísla. Nedá sa to vyčísliť úplne presne, ale mali by sme sa pohybovať niekde medzi 150 – 200 tisíc, myslím, že na takú malú krajinu je to celkom slušné číslo. Ako teda docieliť, aby práve Váš web mal čo najviac kliknutí?

     Práve SEO Vám s tým môže pomôcť, no najprv si povieme ako na tom fungujú vyhľadávače. Pri slove vyhľadávač Vám možno ako prvý nápadne jeden z internetových vyhľadávačov ako Google, Bing a iné. (Tieto internetové vyhľadávače využívajú svoje vlastné algoritmy na vyhodnocovanie pojmov a zadaných fráz.) Vyhľadávač výsledkov sa rozumie program vyhľadávajúci dokumenty obsahujúce kľúčové slová, frázy a jeho úlohou je zobraziť databázu web stránok, ktoré obsahujú zadaný, hľadaný pojem užívateľa.

     SEO (  Search engine optimization.) Ide o optimalizáciu webu vďaka ktorej sa Vaša internetová stránka dostane vyššie  vo výsledkoch vyhľadávania po zadaní kľúčových slov. Jednoducho povedané SEO Vás má zviditeľniť a vyprodukovať väčší záujem, práve o Vás a Vaše služby.

Kedy sa do neho oplatí investovať čas a peniaze?

  • ak je Vaša oblasť podnikania naozaj vyhľadávaná a vidíte v tom potenciál na ešte väčšie čísla návštevnosti web stránky
  • ak sa Vaša oblasť spája s kľúčovými slovami ako sú (Ponuka, predaj, nákup, cena, obchod...)
  • ak už teraz máte slušné čísla návštevnosti web stránky
  • ak Vám už teraz Google pomáha získať nové a nové objednávky, no chcete ich ešte znásobiť. Ak ste si aspoň raz odpovedali áno, tak ste na správnej ceste a SEO je pre Vás vhodná investícia.

     V prípade, zistenia, že SEO, by pre Vás znamenalo iba zbytočne vyhodené peniaze je tu i druhá možnosť a to investovať do základnej optimalizácie SEO on page. Ide o to mať obsiahnuté kľúčové slová na svojej internetovej stránke, ale nie iba tak hocijako. Ideálne je  ak kľúčové slová sa nachádzajú v kvalitnom obsahu prirodzenou cestou, napríklad prostredníctvom blogu a kvalitnými článkami.

Aký ma  SEO on page význam?

  • napomáha vyhľadávaču a jeho užívateľom zistiť o čom je daná web stránka.
  • napomáha rozpoznať ponuky vyhľadávača jednotlivých stránok cez kľúčové slová
  • pridáva web stránke kvalitu, čo jej napomôže dostať sa vyššie v zozname vyhľadávača

     Základom úspechu sú správne kľúčové slová, urobiť si prehľad o tom čo užívatelia najčastejšie zadávajú do vyhľadávačom môžete i prostredníctvom kvfinder.org. Dôležite je však spomenúť, že ide o platený nástroj na zbieranie týchto informácii. Teraz sa pozrieme na správne rozmiestnenie kľúčových slov

1 Nadpis 

     Mal by byť moderný a nemal, by obsahovať viac ako 60 znakov a o tom, že by mal obsahovať kľúčové slovo snáď nemusí byť ani reč.  Kľúčové slovo v samotnej URL adrese na Vašu stránku idú ruka v ruke.

2. Opis

      Dôležitejšie ako to, či opis stránky obsahuje kľúčové slovo je to, aby opis bol stručný a jasný, aby čitateľ rýchlo pochopil, čo mu viete ponúknuť, prípadne nejako pomôcť z riešeným jeho daného problému. Opis, by nemal byť dlhší ako 150 znakov. 

3. Nadpisy h1-h3

     S nadpismi ešte nekončíme, Nadpis h1( hlavný nadpis) je presne ten, ktorý Vám vbije do očí hneď po otvorení stránky, to čo zbadáte ako prvé aj keby ste nechceli. Nech už je akokoľvek dlhý, alebo veľký mal by obsahovať v sebe kľúčové výrazy.  Sila kľúčových slov nadpisov s číslom h2 a h3 už nie sú tak mocné, no ako budú obsahovať kľúčové výrazy je to, len a len bod pre Vás a navyše na to nepôjdete násilným spôsobom.

4. Kľúčové slová priamo v texte. 

     O tom som sa už trochu zmienila v momente, keď som spomenula blog, je to jedna z možností, kde sa prirodzenou cestou dajú do textu vložiť kľúčové slová a frázy.

5.Obrázky

     V tomto prípade je ideálne vyhnúť sa nič nehovoriacim nadpisom typu „ obrázok číslo jeden“ Dajte obrázku silu vecným a zmysluplným nadpisom. Ideálne, by bolo ak by v sebe ukrýval kľúčové slovo. Druhov možnosťou ako vyťažiť z obrázkov čo najviac je krátky popis obrázka, samozrejmé prirodzenou formou. Nevkladajte do popisu hladné slová, len preto, aby tam boli.  

6. Kvalitný obsah

     Pri tvorbe kvalitného obsahu si treba uvedomiť, že ho v prvom rade robíte pre ľudí a nie pre popredné priečky vo vyhľadávačoch. Kvalitný obsah je alfou a omegou úspechu. nie je dôležité koľko užívateľov si Vašu stránku pozrie a následne rýchlo odíde. Dôležitejší  je ich záujem o informácie, či spoluprácu.

Ako postupovať pri tvorbe kvalitného obsahu?

      Zapamätajte si, že kvalita je dôležitejšia ako kvantita. Netrápte sa tým, či ste pridali pre svojich čitateľov dostatok článkov napríklad za posledný týždeň. Neponáhľajte sa zbytočne, dajte si záležať a prepracuje to viac do hĺbky, tak aby obsahoval všetky potrebné informácie.

      V jednoduchosti je krása, tu to jednoznačne platí tiež. Text, by mal byť priehľadný, jednoducho usporiadaný, rýchlo čitateľný. Nikomu sa nechcú čítať litánie. Prípadne danú tému rozdeľte na viac častí. Nezabúdajte na prirodzenosť, až laickosť textu, aby mu porozumeli naozaj všetci.

     Text, by mal byť niečím výnimočný, mal by obsahovať niečo čo ho prevýši nad tými tisícami podobných textov. Splniť túto „požiadavku“ je asi najnáročnejšie zo všetkého a vyžaduje si to poriadnu dávku kreativity.  

     V neposlednom rade treba myslieť na dôveryhodnosť, tá Vám zaručí to, že sa čitatelia k Vám budú pravidelné vracať. S tým pocitom, že daná stránka nestrieľa informácie len tak od brucha. Text, by mal byť podložený i faktami,  výsledkami rôznych štatistík, grafov, či citátmi. Tie sa v poslednej dobe tešia veľkej obľube.

     Takže základy tvorenia kvalitného obsahu už máte a teraz šup sa do toho. V nasledujúcej časti článku sa povieme viac o Off page SEO, či technickej stránke web stránky.